We zijn in New Jersey. Vlot? Nou.....? - Reisverslag uit Fairview, Verenigde Staten van Jan-Evert Joosen - WaarBenJij.nu We zijn in New Jersey. Vlot? Nou.....? - Reisverslag uit Fairview, Verenigde Staten van Jan-Evert Joosen - WaarBenJij.nu

We zijn in New Jersey. Vlot? Nou.....?

Door: Jan-Evert

Blijf op de hoogte en volg Jan-Evert

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, Fairview

Om vijf uur weg werd om 10 over 5 weg. Blijft mooi op tijd. Binnen het uur waren we op Schiphol, dankzij Margits sportieve rijstijl. Wij herkenden ons wel in snelheid, commentaar op medeweggebruikers etc. Veilig wel. Ruim op tijd bagage ingecheckt (helemaal selfservice). Komt geen mens meer aan te pas.Door de douane en zoeken naar een rustig plekje voor een espresso. Achter mij een man die mijn koffie omgooit. Hij zei nog wel "sorry" maar daarmee had ik nog geen nieuwe. Ik zei dat hij mij een koffie moest betalen. Dat deed hij. Biljet van 100 dollar werd niet geaccepteerd. Creditkaart ook niet. Daarna problemen met zijn debitkaart (die hij niet liet zitten zoals bij ons gebruikelijk). Daarom deed hij het niet.
Bij de gate stonden onze namen op het scherm. Melden! Waarom we andere stoelen hadden gekregen wist dat meisje ook niet. Waarom check ik dan in en kies ik dan 2 stoelen???? Enfin, in elk geval één stoel aan een gangpad en een tweede ernaast. Vlotte vlucht van 7,5 uur waarbij ze om 10 uur al de bekende vraag stelden:""chicken or pasta"? Ook kwam er meteen een rijdende bar langs met wijntjes, bier etc. Opvallend was ook dat het cabinepersoneel aardig "op leeftijd"was. Vroeger waren het jonge meiden maar dat was nu niet het geval. Ander opvallend iets: naast me zat een vrouw die ineens een witte doos onder haar stoel vandaan trok met daarin een meegesmokkelde kwart pizza!
Vliegen is saai en gelukkig kwamen we om 17.13 uur hard neer op JFK. Zag er iets anders uit dan de vorige keer toen de sneeuw er 9 feet hoog lag! Opvallend vlot door de douane en met de koffer liepen we om 18.00 al naar de pinautomaat voor de nodige dollars. Dat het daarna nog 4 uur zou duren voor we op de stoep van ons appartement stonden, wisten we niet. Voor $ 120 kon een taxi ons afzetten. Inderdaad: afzetten. Uiteindelijk een metrokaart voor $ 10 (waar we straks nog gebruik van maken), een buskaart van $ 1,45 (because you are seniors!) en eindeloos in de bus naar New Jersey. Niemand thuis. Terwijl ik de vorige dag nog had gemaild er rond 16.00 local time te zijn. Dat was geen slechte gok. Naar de verhuurder gebeld en even later kwam zijn dochter om ons binnen te laten. Inmiddels waren we al zo'n 20 uur wakker. Bij de plaatselijke super even een biertje gekocht en omgevallen van de prijzen. Dollar=Euro!

  • 18 Juli 2015 - 20:04

    Chris Raats:

    Mooi dat het zo gegaan is. Toen ik in jfk aankwam ben ik te de trein naar Howard beach ( als ik me dat goed herinner) gereden en vandaar met de metro naar Manhattan. Dat was ongeveer een uur. Dit was dan wel een lange trip naar New Jersey. Goede reis en veel plezier. F. en C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan-Evert

Reislustig. Docent mbo met een paar nevenfuncties. Gelukkig (en lang) getrouwd met Ingrid. Twee prachtige dochters, een schat van een kleindochter (2010).

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 8374

Voorgaande reizen:

16 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

The Lincoln Highway

Landen bezocht: